- Wyprzedaż!
- -55,00 zł
Nowe produkty
Nowe produkty
Shure SM58SE wokalny mikrofon przewodowy
SM58SE mikrofon dynamiczny, kardioidalny, wokalny z wyłącznikiem
Shure SM58® to jednokierunkowy (kardioidalny) dynamiczny mikrofon wokalny przeznaczony do profesjonalnego nagłaśniania i nagrywania studyjnego. Wysoce skuteczny, wbudowany filtr sferyczny minimalizuje szumy wiatru i oddechu. Kardioidalny wzór przetwornika izoluje główne źródło dźwięku, minimalizując niepożądane szumy tła. SM58 ma dostosowaną odpowiedź wokalną dla dźwięku, który jest światowym standardem. Wytrzymała konstrukcja, sprawdzony system amortyzacji i kratka ze stalowej siatki zapewniają, że nawet przy nieostrożnym obchodzeniu się z SM58 będzie działał konsekwentnie. Na zewnątrz lub w pomieszczeniach, śpiew lub mowa, SM58 jest zdecydowanym wyborem profesjonalistów na całym świecie.
Cechy
Przetestowana wydajność, standard branżowy
Jednolity kardioidalny wzór przetwornika zapewnia maksymalne wzmocnienie przed sprzężeniem zwrotnym i doskonałe odrzucenie dźwięku spoza osi
Dopasowana charakterystyka częstotliwościowa specjalnie ukształtowana dla wokalu, z rozjaśnionymi średnimi i niskimi tonami, aby kontrolować efekt zbliżeniowy
Zaawansowany pneumatyczny system mocowania amortyzatorów minimalizujący przenoszenie hałasu mechanicznego i wibracji
Kratka z siatki stalowej i metalowa konstrukcja pokryta emalią są odporne na zużycie i nadużycia
Skuteczny wbudowany filtr redukuje niepożądane szumy wiatru i oddechu
Wyposażone w zapinaną na suwak torbę do przechowywania i odporny na uszkodzenia adapter do statywu
Włącznik/wyłącznik (tylko SM58S i SM58SE)
Niezwykle wytrzymałe przy najcięższym użytkowaniu
Jakość, wytrzymałość i niezawodność Shure
Ogólne zasady użytkowania
Skieruj mikrofon w stronę pożądanego źródła dźwięku (takiego jak mówca, wokalista lub instrument) i z dala od niepożądanych źródeł.
Umieść mikrofon jak najbliżej pożądanego źródła dźwięku.
Pracuj blisko mikrofonu, aby uzyskać dodatkowe basy.
Używaj tylko jednego mikrofonu do przechwytywania pojedynczego źródła dźwięku.
Używaj jak najmniejszej liczby mikrofonów.
Odległość między mikrofonami powinna być co najmniej trzykrotnie większa niż odległość każdego mikrofonu od źródła dźwięku.
Mikrofony należy umieszczać jak najdalej od powierzchni odbijających dźwięk.
W przypadku korzystania z mikrofonu na zewnątrz należy dodać osłonę przeciwwietrzną.
Unikaj nadmiernej obsługi, aby zminimalizować przechwytywanie hałasu mechanicznego i wibracji.
Nie zakrywaj dłonią żadnej części kratki mikrofonu, ponieważ wpłynie to negatywnie na jego działanie.
Zastosowania i umiejscowienie
Poniższa tabela zawiera listę najczęstszych zastosowań i technik umieszczania mikrofonu. Należy pamiętać, że technika mikrofonowa jest w dużej mierze kwestią osobistego gustu; nie ma jednej "prawidłowej" pozycji mikrofonu.
Zastosowanie Sugerowane umiejscowienie mikrofonu Jakość dźwięku
Wokal Usta w odległości mniejszej niż 15 cm (6 cali) lub dotykające przedniej szyby, w osi mikrofonu. Solidny dźwięk, podkreślone basy, maksymalna izolacja od innych źródeł.
15 do 60 cm (6 cali do 2 stóp) od ust, nieco powyżej wysokości nosa. Naturalny dźwięk, zredukowane basy.
20 do 60 cm (8 cali do 2 stóp) od ust, nieco z boku. Naturalny dźwięk, zredukowane basy i minimalne dźwięki "s".
90 cm do 1,8 m (3 do 6 stóp) od ust. Cieńszy, odległy dźwięk; zauważalny poziom hałasu otoczenia.
Unikanie wychwytywania niepożądanych źródeł dźwięku
Mikrofon należy umieścić tak, aby niepożądane źródła dźwięku, takie jak monitory i głośniki, znajdowały się bezpośrednio za nim. Aby zminimalizować sprzężenie zwrotne i zapewnić optymalne tłumienie niepożądanych dźwięków, należy zawsze przetestować umiejscowienie mikrofonu przed występem.
Zalecane lokalizacje głośników dla mikrofonów kardioidalnych
Efekt zbliżeniowy
Mikrofony jednokierunkowe (kardioidalne) stopniowo wzmacniają częstotliwości basowe o 6 do 10 dB poniżej 100 Hz, gdy mikrofon znajduje się w odległości około 6 mm (1/4 cala) od źródła dźwięku. Zjawisko to, znane jako efekt zbliżeniowy, można wykorzystać do uzyskania cieplejszego, mocniejszego dźwięku. Aby zapobiec wybuchowym dźwiękom o niskiej częstotliwości podczas korzystania z mikrofonu z bliska, pasmo przenoszenia basów stopniowo się obniża. Zapewnia to większą kontrolę i pomaga użytkownikowi wykorzystać efekt zbliżeniowy.
Specyfikacja
Typ
Dynamiczny (ruchoma cewka)
Pasmo przenoszenia
50 do 15 000 Hz
Wzór biegunowy
Kardioidalna
Impedancja wyjściowa
300 Ω
Czułość
przy 1 kHz, napięcie obwodu otwartego
-56,0 dBV/Pa [1] (1,6 mV)
Biegunowość
Dodatni nacisk na membranę wytwarza dodatnie napięcie na styku 2 w odniesieniu do styku 3.
Masa
0,33 kg (0,72 lb)
Przełącznik
SM58S, SM58SE
Włącznik/wyłącznik
Złącze
Trzypinowe profesjonalne złącze audio (XLR), męskie
Obudowa
Ciemnoszary, emaliowany, odlewany metal; matowa, srebrna, sferyczna kratka z siatki stalowej
1 dBV/Pa= 94 dB SPL
Opis
- Okres gwarancji (m-ce)
- 24
- Dodatkowo w cenie
- Pokrowiec
Uchwyt na statyw
Włącznik - Dolny zakres pasma (Hz)
- 50
- Górny zakres pasma (Hz)
- 15000
- Typ konstrukcji
- Doręczny
- Charakterystyka kierunkowości
- Kardioida
- Przeznaczenie użytkowania
- Wokal
- Czułość mV/Pa
- 1.6
- Impedancja wyjściowa (Ohm)
- 300
- Typ złącza wyjściowego
- XLR