- -51,00 zł
Nowe produkty
Nowe produkty
Shure SM57-LCE dynamiczny mikrofon instrumentalny
SM57-LCE mikrofon dynamiczny, kardioidalny, instrumentalny, lektorski
Jednokierunkowy mikrofon dynamiczny Shure SM57 jest wyjątkowy do nagrywania instrumentów muzycznych lub wokali. Dzięki jasnemu, czystemu dźwiękowi i starannie wyprofilowanemu wzrostowi obecności, SM57 jest idealny do wzmacniania dźwięku na żywo i nagrywania. Ma niezwykle skuteczny kardioidalny wzór odbioru, który izoluje główne źródło dźwięku, jednocześnie minimalizując hałas w tle. W studiu doskonale nadaje się do nagrywania perkusji, gitary i instrumentów dętych drewnianych. W przypadku instrumentów muzycznych lub wokali SM57 jest stałym wyborem profesjonalnych wykonawców.
Cechy
Rozmieszczenie
Ogólne zasady użytkowania
Skieruj mikrofon w stronę pożądanego źródła dźwięku (takiego jak mówca, wokalista lub instrument) i z dala od niepożądanych źródeł.
Umieść mikrofon jak najbliżej pożądanego źródła dźwięku.
Pracuj blisko mikrofonu, aby uzyskać dodatkowe basy.
Używaj tylko jednego mikrofonu do przechwytywania pojedynczego źródła dźwięku.
Używaj jak najmniejszej liczby mikrofonów.
Odległość między mikrofonami powinna być co najmniej trzykrotnie większa niż odległość każdego mikrofonu od źródła dźwięku.
Mikrofony należy umieszczać jak najdalej od powierzchni odbijających dźwięk.
W przypadku korzystania z mikrofonu na zewnątrz należy dodać osłonę przeciwwietrzną.
Unikaj nadmiernej obsługi, aby zminimalizować przechwytywanie hałasu mechanicznego i wibracji.
Nie zakrywaj żadnej części kratki mikrofonu dłonią, ponieważ wpłynie to negatywnie na działanie mikrofonu.
Uwaga: Kratka na górze mikrofonu powinna się swobodnie obracać. Jest to część konstrukcji i nie oznacza, że kratka jest uszkodzona. W niektórych zastosowaniach (takich jak bliskie nagrywanie perkusji) może wystąpić słyszalne grzechotanie. Przednia szyba lub bardzo mały kawałek pianki zaklinowany pod maskownicą może wyeliminować ten problem, ale nie należy przyklejać taśmy lub w inny sposób zakrywać lub blokować otworów wentylacyjnych maskownicy, ponieważ zakłóca to kierunkowość mikrofonu. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Shure.
Poniższa tabela zawiera listę najczęstszych zastosowań i technik umieszczania mikrofonów. Należy pamiętać, że technika mikrofonowa jest w dużej mierze kwestią osobistego gustu; nie ma jednej "prawidłowej" pozycji mikrofonu.
ZASTOSOWANIE SUGEROWANE UMIEJSCOWIENIE MIKROFONU JAKOŚĆ DŹWIĘKU
Tomy Jeden mikrofon na każdym tomie lub pomiędzy każdą parą tomów, 2,5 do 7,5 cm (1 do 3 cali) nad główkami bębnów. Skieruj każdy mikrofon na górną część bębnów. W przypadku tomów dwugłowicowych można również zdjąć dolną głowicę i umieścić mikrofon wewnątrz, kierując go w stronę górnej głowicy bębna. Średni atak; pełne, zrównoważone brzmienie.
Werbel 2,5 do 7,5 cm (1 do 3 cali) nad obręczą górnej części bębna. Skieruj mikrofon na naciąg bębna. W razie potrzeby umieść drugi mikrofon tuż poniżej obręczy dolnej główki. Najwięcej "trzasków" z pałki perkusyjnej. Więcej dźwięku werbla.
Wzmacniacze gitarowe i basowe 2,5 cm (1 cal) od głośnika, na osi ze środkiem membrany głośnika. Ostry atak; podkreślony bas.
2,5 cm (1 cal) od głośnika, na krawędzi membrany głośnika. Ostry atak; dźwięk o wyższej częstotliwości.
15 do 30 cm (6 do 12 cali) od głośnika i na osi z membraną głośnika. Średni atak; pełny, zrównoważony dźwięk.
60 do 90 cm (2 do 3 stóp) od głośnika, na osi z membraną głośnika. Łagodniejszy atak; zredukowane basy.
Wokal Usta w odległości mniejszej niż 15 cm (6 cali) lub dotykające przedniej szyby, na osi z mikrofonem. Mocny dźwięk, podkreślone basy, maksymalna izolacja od innych źródeł.
Unikanie wychwytywania niepożądanych źródeł dźwięku
Umieść mikrofon tak, aby niepożądane źródła dźwięku, takie jak monitory i głośniki, znajdowały się bezpośrednio za nim. Aby zminimalizować sprzężenie zwrotne i zapewnić optymalne tłumienie niepożądanych dźwięków, należy zawsze przetestować umiejscowienie mikrofonu przed występem.
Zalecane lokalizacje głośników dla mikrofonów kardioidalnych
Efekt zbliżeniowy
Mikrofony jednokierunkowe (kardioidalne) stopniowo wzmacniają częstotliwości basowe o 6 do 10 dB poniżej 100 Hz, gdy mikrofon znajduje się w odległości około 6 mm (1/4 cala) od źródła dźwięku. Zjawisko to, znane jako efekt zbliżeniowy, można wykorzystać do uzyskania cieplejszego, mocniejszego dźwięku. Aby zapobiec wybuchowym dźwiękom o niskiej częstotliwości podczas korzystania z mikrofonu z bliska, pasmo przenoszenia basów stopniowo się obniża. Zapewnia to większą kontrolę i pomaga użytkownikowi wykorzystać efekt zbliżeniowy.
Specyfikacja
Typ
Dynamiczny (ruchoma cewka)
Pasmo przenoszenia
40 do 15 000 Hz
Wzór biegunowy
Kardioidalna
Impedancja wyjściowa
310 Ω
Czułość
(przy 1 kHz, napięcie obwodu otwartego)
-56,0 dBV/Pa [1] (1,6 mV)
Biegunowość
Dodatni nacisk na membranę wytwarza dodatnie napięcie na styku 2 w odniesieniu do styku 3.
Masa netto
0,284 kg (0,625 funta)
Złącze
Trzypinowe profesjonalne złącze audio (XLR), męskie
Obudowa
Ciemnoszara, emaliowana, odlewana stal z poliwęglanową kratką i ekranem ze stali nierdzewnej.
Opis
- Okres gwarancji (m-ce)
- 24
- Dodatkowo w cenie
- Pokrowiec
Reduktor gwintu
Uchwyt na statyw - Dolny zakres pasma (Hz)
- 40
- Górny zakres pasma (Hz)
- 15000
- Typ konstrukcji
- Doręczny
Instrumentalny - Charakterystyka kierunkowości
- Kardioida
- Przeznaczenie użytkowania
- Dęte
Gitary
Perkusyjne
Smyczkowe
Wokal
Wzmacniacze - Czułość mV/Pa
- 1.6
- Impedancja wyjściowa (Ohm)
- 310
- Typ złącza wyjściowego
- XLR