- Wyprzedaż!
- -84,00 zł
Nowe produkty
Nowe produkty
Shure BETA 58A wokalny mikrofon przewodowy
BETA 58A mikrofon superkardioidalny, dynamiczny, wokalny
Mikrofon dynamiczny Shure BETA58®A został precyzyjnie zaprojektowany do nagłaśniania wokali w profesjonalnych aplikacjach nagłośnieniowych i studyjnych. Dostosowana charakterystyka częstotliwościowa podkreśla czystość wokalu, a ciasny, superkardioidalny wzór odbioru zapewnia wysokie wzmocnienie przed sprzężeniem zwrotnym, maksymalną izolację dźwięku i minimalne zabarwienie tonów poza osią.
BETA58A jest idealny do nagrywania wokali głównych i tła, szczególnie w środowiskach o wysokim poziomie ciśnienia akustycznego (SPL). Sprawdzony system mocowania amortyzatorów, kratka z hartowanej siatki stalowej i doskonała jakość wykonania wytrzymują rygory codziennego wzmacniania dźwięku.
Cechy
Najlepszy mikrofon do występów na żywo o jakości, wytrzymałości i niezawodności firmy Shure.
Jednolity superkardioidalny wzór przetwornika zapewnia maksymalne wzmocnienie przed sprzężeniem zwrotnym i doskonałe odrzucenie dźwięku spoza osi
Dopasowana charakterystyka częstotliwościowa specjalnie ukształtowana dla wokali, z rozjaśnionymi średnimi i niskimi tonami, aby kontrolować efekt zbliżeniowy
Magnes neodymowy zapewniający większą czułość i wyższą moc wyjściową
Zaawansowany pneumatyczny system mocowania amortyzatorów minimalizujący przenoszenie hałasu mechanicznego i wibracji
Odporna na wgniecenia kratka z siatki stalowej i emaliowana, odlewana konstrukcja metalowa są odporne na zużycie i nadużycia
Skuteczny wbudowany filtr pop redukuje niepożądane szumy wiatru i oddechu
Ogólne zasady użytkowania
Nie zakrywaj żadnej części kratki mikrofonu ręką, ponieważ wpłynie to negatywnie na działanie mikrofonu.
Skieruj mikrofon w stronę pożądanego źródła dźwięku (takiego jak mówca, wokalista lub instrument) i z dala od niepożądanych źródeł.
Umieść mikrofon jak najbliżej pożądanego źródła dźwięku.
Pracuj blisko mikrofonu, aby uzyskać dodatkowe brzmienie basów.
Używaj tylko jednego mikrofonu do przechwytywania pojedynczego źródła dźwięku.
Aby uzyskać lepsze wzmocnienie przed sprzężeniem zwrotnym, użyj mniejszej liczby mikrofonów.
Odległość między mikrofonami powinna być co najmniej trzykrotnie większa niż odległość każdego mikrofonu od źródła dźwięku (zasada "trzy do jednego").
Mikrofony należy umieszczać jak najdalej od powierzchni odbijających dźwięk.
W przypadku korzystania z mikrofonu na zewnątrz należy dodać osłonę przeciwwietrzną.
Unikaj nadmiernej obsługi, aby zminimalizować przechwytywanie hałasu mechanicznego i wibracji.
Zastosowania i umiejscowienie
Poniższa tabela zawiera listę najczęstszych zastosowań i technik umieszczania mikrofonów. Należy pamiętać, że technika mikrofonowa jest w dużej mierze kwestią osobistego gustu; nie ma jednej "prawidłowej" pozycji mikrofonu.
Zastosowanie Sugerowane umiejscowienie mikrofonu Jakość dźwięku
Wokal Usta w odległości mniejszej niż 15 cm (6 cali) lub dotykające przedniej szyby, w osi mikrofonu. Solidny dźwięk, podkreślone basy, maksymalna izolacja od innych źródeł.
15 do 60 cm (6 cali do 2 stóp) od ust, nieco powyżej wysokości nosa. Naturalny dźwięk, zredukowane basy.
20 do 60 cm (8 cali do 2 stóp) od ust, nieco z boku. Naturalny dźwięk, zredukowane basy i minimalne dźwięki "s".
90 cm do 1,8 m (3 do 6 stóp) od ust. Cieńszy, odległy dźwięk; zauważalny poziom hałasu otoczenia.
Wzmacniacze gitarowe i basowe 2,5 cm (1 cal) od głośnika, na osi ze środkiem membrany głośnika.` Ostry atak; podkreślone basy.
2,5 cm (1 cal) od głośnika, na krawędzi membrany głośnika. Ostry atak; dźwięk o wyższej częstotliwości.
15 do 30 cm (6 do 12 cali) od głośnika i na osi z membraną głośnika. Średni atak; pełny, zrównoważony dźwięk.
60 do 90 cm (2 do 3 stóp) od głośnika, na osi z membraną głośnika. Łagodniejszy atak; zredukowane basy.
Unikanie wychwytywania niepożądanych źródeł dźwięku
Mikrofon superkardioidalny ma największe tłumienie dźwięku w punktach 120° w kierunku tyłu mikrofonu. Umieść mikrofon tak, aby niepożądane źródła dźwięku, takie jak monitory i głośniki, znajdowały się pod tymi kątami, a nie bezpośrednio za nim. Aby zminimalizować sprzężenie zwrotne i zapewnić optymalne tłumienie niepożądanych dźwięków, należy zawsze przetestować ustawienie mikrofonu przed występem.
Zalecane lokalizacje głośników dla mikrofonów superkardioidalnych
Efekt zbliżeniowy
Mikrofony jednokierunkowe (kardioidalne) stopniowo wzmacniają częstotliwości basowe o 6 do 10 dB poniżej 100 Hz, gdy mikrofon znajduje się w odległości około 6 mm (1/4 cala) od źródła dźwięku. Zjawisko to, znane jako efekt zbliżeniowy, można wykorzystać do uzyskania cieplejszego, mocniejszego dźwięku. Aby zapobiec wybuchowym dźwiękom o niskiej częstotliwości podczas korzystania z mikrofonu z bliska, pasmo przenoszenia basów stopniowo się obniża. Zapewnia to większą kontrolę i pomaga użytkownikowi wykorzystać efekt zbliżeniowy.
Specyfikacja
Typ
Dynamiczny (ruchoma cewka)
Pasmo przenoszenia
50 do 16 000 Hz
Wzór biegunowy
Superkardioidalna
Impedancja wyjściowa
Znamionowa EIA 150 Ω (rzeczywista 290 Ω)
Czułość
przy 1 kHz, napięcie obwodu otwartego
-51,5 dBV/Pa (2,6 mV) [1]
Biegunowość
Dodatni nacisk na membranę wytwarza dodatnie napięcie na styku 2 w odniesieniu do styku 3.
Masa Netto
0,278 kg (0,62 funta)
Złącze
Trzypinowe profesjonalne złącze audio (XLR), męskie, zbalansowane
Obudowa
Odlew metalowy pokryty srebrno-niebieską emalią z hartowaną, matową kratką z siatki stalowej
[1] 1 Pa=94 dB SPL
Opis
- Okres gwarancji (m-ce)
- 24
- Dodatkowo w cenie
- Pokrowiec
Reduktor gwintu
Uchwyt na statyw - Dolny zakres pasma (Hz)
- 50
- Górny zakres pasma (Hz)
- 16000
- Typ konstrukcji
- Doręczny
- Charakterystyka kierunkowości
- Superkardioida
- Przeznaczenie użytkowania
- Wokal
- Czułość mV/Pa
- 2.8
- Impedancja wyjściowa (Ohm)
- 150
- Typ złącza wyjściowego
- XLR