Trzeci z zestawu pięciu zeszytów opracowanych z myślą o dzieciach i
młodzieży nie mającej przygotowania muzycznego, nie są jednak przeznaczone dla
samouków ponieważ nie zawierają wskazówek teoretycznych. To zadaniem
nauczyciela jest przekazać wiedzę teoretyczna dotyczącą budowy utworu, tonacji,
budowy i przewrotów akordów, oznaczeń muzycznych, wartości nut. W zeszytach
utwory są uszeregowane z uwzględnieniem narastającego stopnia trudności, w
sposób pozwalający na stopniowe przyswajanie teorii. W zeszycie trzecim
nauczyciel zobowiązany jest zapoznać ucznia z budową i przewrotami akordów, oraz
zapisem nut lewej ręki w kluczu basowym. Od tego zeszytu zmienia się w sposób
zasadniczy metoda gry lewej ręki. Akordy uproszczone zostają zastąpione
akordami pełnymi zapisanymi na pięciolinii w kluczu basowym. Przy przewrotach
akordów, tam gdzie jest to możliwe stosowana jest zasada zachowania wspólnego
dźwięku podczas połączeń akordowych. W końcowej części zeszytu umieszczone
zostały utwory, w których zapis lewej ręki nie ogranicza się do gry akordowej
lecz występuje w formie prostego akompaniamentu fortepianowego. ponieważ jest
to technika trudna, w zeszycie pojawiają się co pewien czas utwory bez zapisu
lewej ręki w kluczu basowym. Są to utwory relaksujące i powinny być grane
metoda uproszczona jak w zeszytach 1 i 2.
Wydawnictwo Fermata - Wybrane i opracowane utwory do nauki gry na elektronicznych instrumentach klawiszowych. Zeszyt 3
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuj
Więcej informacji
Odrzuć